Історико
- краєзнавчий гурток "Романтик"
«І вдячна
пам’ять збереже події днів минулих…»
Загальновідома істина – без знання
минулого немає майбуття. Давні мудреці говорили: «Оглядаючись в минуле – зніми
капелюха, заглядаючи в майбутнє – засукай рукава». Виховувати в молоді бажання
вивчати історію, знати минувщину свого краю, досліджувати, знаходити,
відкривати – цікава і корисна робота для юних істориків. А допитливих,
невтомних дітей, справжніх краєзнавців у Мусіївській школі немало.
Тому уже кілька років працює в школі історико- краєзнавчий гурток
«Романтик», який об’єднує учнів 6-9 класів. Скільки за ці роки зроблено
юними пошуковцями! По крупинці
збирали учні відомості з історії рідного села: в пригоді стали і архівні
документи, люб’язно надані знаним на Хорольщині мусіївским краєзнавцем
М.І.Бойком, і спогади односельців – старожилів села, і речові експонати, які
учні знаходили на старих горищах і в скринях бабусь. Саме в цей період виникла
ідея створення кімнати історії та
етнографії, в якій можна було розмістити безцінні історичні джерела. За
сприяння вчителів історії Мірошніченко К.О. та
Пшеничного Г.Г., при активній підтримці вчителів, односельців та
завзятій роботі самих юних науковців такий міні-музей було створено при
сільському будинку культури.
Сучасну молодь зацікавити важко, існує багато способів здобуття
інформації, навіщо щось досліджувати, збирати, записувати? Але коли говоримо
про видатних людей села, його минуле, етапи розвитку та становлення, трагічні і
світлі сторінки – про це не прочитаєш в підручнику, не знайдеш в Інтернеті.
Тільки активна пошукова робота – найдієвіший шлях до вивчення свого минулого.
Гуртківцями зібрано значний матеріал з історії села, оформлено тематичну
добірку «Спогади жителів села», фотоальбоми: «Історія села Мусіївки в
фотографіях», «Знатні люди рідного краю», «Села Мусіївської сільської ради і їх
люди», « Мусіївка в роки війни», «Історія Мусіївської школи».
До річниці
трагічних роковин голодомору 1932-33 рр. було зібрано свідчення очевидців –
жителів нашого села, які пам’ятають ті жахливі часи, учні записували їх
спогади. Пройшло немало часу, багато що забулося, багато про що людям згадувати
боляче, тож так важливо по крихітці, по окремим, навіть епізодичним спогадам,
відтворити картину того лихоліття, застерегти нащадків від помилок і
прорахунків, більше дізнатися про те, чим і як жили наші земляки.
На своїх засіданнях учні складають творчі звіти, оформлюють документальні
матеріали, збирають пожовклі фото, адже це безцінні історичні джерела, планують
подальшу роботу. Значний матеріал з історії рідного краю накопичено в
історичному кабінеті. Є фотоматеріали і добірки. Все це використовується під
час виховних заходів, годин спілкування, для підготовки творів і рефератів.
Неможливо переоцінити значимість пошукової роботи для наших учнів – адже
це шлях до самопізнання, осмислення свого родоводу, своєї приналежності до
славетних земляків. На наших робочих
засіданнях діти виступають журналістами, дослідниками, науковцями. Вони пишуть
історію, вони розуміють, що це складна робота, але це їх земля, їх маленька
Батьківщина, це джерело їх зростання і поваги до свого народу, до держави, до
нації.
МЕТА
ГУРТКА «РОМАНТИК»:
-виховувати в
учнів почуття національної свідомості, глибокої поваги до своєї історії,
культури, мови, традицій українського народу та інших народів, пов’язаних з ним
своєю долею, шанобливе ставлення до скарбів рідної природи.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ:
Формування таких компетентностей:
-пізнавальна компетентність: знайомити
та вивчати пам’ятки історії та культури, формувати особистісне сприйняття
дослідженого матеріалу;
-практична компетентність: вміти
описувати краєзнавчі об’єкти, оформляти польовий зошит та щоденник досліджень
за вибраною темою;
-творча компетентність: складати опис
маршрутів 1-3 денного походу,брати участь в екскурсіях, експедиціях, акціях,
пошуковій та дослідницькій роботі;
-соціальна компетентність:
здатність до співробітництва, соціальна активність. Виховання культури
спілкування, збереження та примноження культури, звичаїв, традицій українського
народу,поваги до людей, формування позитивних якостей емоційно-вольової сфери
(самостійність, колективізм, працелюбність), виховання доброзичливості, вміння
працювати в колективі.
ОСНОВНИЙ НАПРЯМОК ПОШУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ
РОБОТИ ШКОЛЯРІВ – «ЗНАЙДИ І ВІДРОДИ»
ФОРМИ І МЕТОДИ ПОШУКОВОЇ РОБОТИ:
-організація роботи пошукових груп;
-збір матеріалів і предметів матеріальної та духовної культури;
-збір спогадів старожилів, фольклору, фотографій, документів;
-пошук учасників історичних подій, очевидців і краєзнавців;
-вивчення бойового шляху односельчан – ветеранів;
-реалізування досліджених матеріалів з історії села в оформленні альбомів,
написанні рефератів, публікацій в місцевій пресі;
-проведення екскурсій, туринських походів, КВК, брейн-рингів, уроків
Памяті.
НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ:
-Республіканська
туристсько-краєзнавча експедиція «Краса і біль України»;
-Республіканська експедиція «Сто
чудес України»;
-Всеукраїнський рух учнівської
молоді за примноження та збереження традицій, звичаїв та обрядів українського
народу «Моя земля – земля моїх батьків».
-Конкурс Полтавської державної
адміністрації «Пам'ять єднає покоління».
НАШІ ДОСЯГНЕННЯ
-Обласний конкурс «Пам'ять єднає
покоління». Номінація «Дослідження».
Ковальчук Марина, учениця 11
класу (2014рік) – дипломант конкурсу.
ПЛАН РОБОТИ ГУРТКА
№ п.п
|
Теми занять
|
години
|
||
теоретичні
|
практичні
|
разом
|
||
1.
|
Вступна бесіда. Ознайомлення учнів з метою діяльності Клубу «Романтик».
|
1
|
||
2.
|
Робота в краєзнавчій кімнаті
|
1
|
||
3.
|
Роль історико-краєзнавчої експедиції в краєзнавчій роботі.
|
1
|
||
4.
|
Мій рідний край – Полтавщина
|
1
|
||
5.
|
Історичні та культурні пам’ятки нашого краю.
|
1
|
||
Таємниця
степових курганів.
|
||||
6.
|
Мусіївка в період
«Вишневеччини» та визвольної війни 1648-1654 роках.
|
1
|
||
7.
|
Етимологія назв сіл
Мусіївського краю.
|
1
|
||
8.
|
Промисли рідного краю
до революції 1917 року.
|
1
|
||
9.
|
Памятні місця
Хорольщини.
|
1
|
||
10.
|
Практикум.
|
2
|
||
Походження
назви річки Сули і її приток.
|
||||
11.
|
Мусіївський голодомор 1932-1933 років
|
1
|
||
12.
|
З історії роду
Бойків.
|
1
|
||
13.
|
Мусіївка в роки
війни.
|
1
|
||
14.
|
Екскурсія до
Хорольської Ями.
|
1
|
||
15.
|
Практикум. Збір
матеріалів про односельців-остербайтерів.
|
2
|
||
16.
|
Історія картин
земляка О. Семенця.
|
1
|
||
17.
|
Наші ветерани.
|
1
|
||
18.
|
Реабілітовані історією.
|
1
|
||
19.
|
Герої Радянського
Союзу та повні кавалери ордена Слави Хорольщини.
|
1
|
||
20.
|
Підсумкове заняття.
|
1
|
||
Знатні
люди рідного краю.
|
||||
21.
|
Льотчик і поет-
земляк Т.Д. Гусинський.
|
1
|
||
22.
|
Культурне життя. Освіта.
|
1
|
||
23.
|
Воїни-афганці.
|
1
|
||
24.
|
Ліквідатори аварії на
Чорнобильській АЕС.
|
1
|
||
25.
|
Підсумкове заняття
|
1
|
||
Екскурсії,
експедиції, туристичні походи.
|
||||
26.
|
Екскурсія в Мгарський
монастир.
|
|||
27.
|
Екскурсія в
Хорольський краєзнавчий музей.
|
|||
Слідами бойової слави
|
||||
28.
|
Екскурсія до міста
Полтави
|
|||
29.
|
Екскурсія в село Малі
Липняги
|
|||
30.
|
Туристичний похід по
маршруту «Мусіївка-Оржиця-Заріг-Мусіївка»
|
|||
31.
|
Туристичний похід
«Зниклі села Мусіївської сільської ради»
|
|||
32.
|
Підсумки роботи Клубу «Романтик»
|
|||
33.
|
Підготовка матеріалу,
присвяченого 71-річниці Перемоги над німецько-фашистськими загарбниками для
публікації в місцевій пресі.
|
|||
34.
|
Підсумки роботи за
рік.
|
|||


Немає коментарів:
Дописати коментар